Cool! Communicatie maakt communicatie. Van inspirerende verhalen voor op de website tot doelgerichte oneliners op Facebook: wij maken het. Uiteraard gaat daar wel een idee aan vooraf. Je wilt immers dat jouw merk, product of dienst in het oog springt van de consument die bij jouw past. We gaan daar zorgvuldig mee aan de slag.
Kennismaking
Om jouw verhaal of boodschap goed te kunnen vertellen, is het belangrijk dat we elkaar heel goed gaan leren kennen. We investeren daarom graag tijd aan die kennismaking, zodat we jouw inspiratie en DNA door onze eigen aderen gaan voelen stromen. Als de boodschap ons hart treft, kunnen we zelf met kloppend enthousiasme aan de slag met jouw verhaal.
Vertaling
Nu we jouw merk, product of dienst eigen hebben gemaakt en weten welk DNA jullie organisatie bevat, kunnen wij de juiste vertaalslag maken richting de consument. Onze vertalingen balanceren altijd tussen datgene wat de consument daadwerkelijk wil lezen over jouw merk, product of dienst en de moderne eisen die online marketing (SEO, linkbuilding enz.) van jouw organisatie verwacht.
Verspreiding content
Onze vertalingen zijn voornamelijk gericht op een duurzame relatie met de consument. Wij zijn geen massaverkopers en op targets gefocuste marketeers. Wij geloven dat wij met onze manier van storytelling en het op de juiste manier verspreiden van de boodschap via de diverse online (social) mediakanalen bouwen aan de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van jouw merk. Door middel van proactieve interactie kunnen we bovendien bouwen aan een (online) relatie met de consument.
Analyse
Nogmaals, wij zijn van de duurzaamheid. Onze manier van communiceren (blogs, social media enz.) vergt geduld voordat resultaten meetbaar zijn. Een goed verhaal kan immers nu, maar ook over een half jaar gelezen worden. De grote getallen “vang” je dus niet alleen vandaag, maar ook over een veel duurzamere periode. Het is vooral onze uitdaging om van jouw verhaal tijdloze content te maken, die elk moment relevant is. Dat lukt niet altijd, want actualiteit wordt al snel geschiedenis. Toch lukt het met voldoende content wel om een duurzaam verhaal te creëren.
Wij inspireren met onze content dus het hele jaar door. Ondanks dat wij niet van de targets zijn en vooral ons richten op de feelgood verhalen en relaties, kunnen we natuurlijk wel zien of de communicatie resultaat heeft: wordt de content gelezen, wie leest onze content, wanneer leest men het, op welk apparaat doet men dat graag, enz. Antwoorden op deze vragen kunnen ons een beter inzicht geven in de “consumptie” van ons nieuws.
De resultaten vertellen ons of de consumenten het verhaal zo prima vindt of dat we misschien andere methodes moeten inzetten om de juiste snaar te raken. Meestal zitten we door het voorwerk zoals in dit traject aangegeven meteen goed. Maar goed kans soms met simpele aanpassingen nog beter.
Samenwerking
Samenwerking blijft in dit traject essentieel. Jij kent je eigen boodschap of verhaal als geen ander. Het is dan ook belangrijk om dat verhaal met ons te blijven communiceren. Een nieuw product? Een nieuwe koers? Vertel het ons en wij maken van elk nieuwtje de juiste boodschap voor de consument.