Het is leuk om verhalen te bedenken, maken en delen voor andere organisaties. Het is ook leuk om je eigen verhalen te maken. Cool! Communicatie is daarom regelmatig betrokken bij (Apeldoornse) projecten waar een eigen verhaal aan zit. Die verhalen zijn ware avonturen en ontwikkelen zich veel tot mooie happy endings. Een recent voorbeeld:
Pop Up Park 055
Een van de projecten waar Randy zich mee mocht bemoeien was Pop Up Park 055. Pop Up Park 055 was het eerste binnenpark van Europa en was gesitueerd in Winkelcentrum Oranjerie (Apeldoorn).
De opdracht
Van de voormalige vastgoedbeheerder Elize was de opdracht om van een langdurige leegstaande ruimte in Winkelcentrum Oranjerie iets leefbaar te creëren. Aangevuld was de wens om die leefbaarheid te creëren door ontmoeting. Een andere wens was dat de ontmoetingsplek gericht mag zijn om de jongere doelgroep van Apeldoorn naar het winkelcentrum te krijgen. Wat niet mocht was met producten of diensten concurreren met de winkeliers.
Team en concept
Om de opdracht uit te kunnen voeren werd een team samengesteld van creatieve experts. Het team bestond uit Susanne Bakkenist (binnenhuisarchitect), Jeron Ponstijn (grafisch vormgever, concept bedenker), Willem-Paul en Loussanna Koenen (kunstenaars, entrepreneurs), Janneke Harrewijn (jong talent), Colan Klomp (jong talent), Karen Hop (Foenix Apeldoorn, blogger) en Randy Gasper (communicatie specialist). Samen werd het idee gecreëerd om een park te ontwikkelen: een park is een plek waar je elkaar ontmoet. Vriendschap, muziek, huiswerk enz. zijn de middelen die mensen bindt.
De uitvoer
Het idee werd uitgerold. Er werd daadwerkelijk een park aangelegd met (kunst)gras, planten en bomen. Het park werd opgevuld met leuke zithoeken en picknicktafels, kunst aan de muren, een lees- en muziekhoek, een game-area en een kweekkas met eigen kruiden. Er was teven wifi aanwezig. Pop Up Park 055 kwam letterlijk tot leven en bloeide uit tot een relaxte groene zithoek van het winkelcentrum.
Doelgroep
Het park werd veelal gebruikt door de jongere doelgroep (14-20 jaar) van Apeldoorn. Zij beschouwden het park als een ideaal alternatief voor een buitenpark: “In Pop Up Park 055 heb je wel de lusten en het plezier van een echt park, maar niet de lasten zoals dronken zwervers, drugshandelaars, sigarettenlucht enz.”, aldus een jonge bezoeker.
Eind
Na 2 succesvolle jaren besloot Pop Up Park 055 de deuren te sluiten. Het project was voltooid, de cirkel was rond. De initiatiefnemers kunnen terugkijken op een geslaagd project. Een project dat naast het bereik van jongeren ook een podium bood voor muzikaal talent, kunstexposities, sport- en mindful evenementen, vergaderingen, bedrijvenpicknicks, trouwfeesten en meer… Een terugblik vind je op deze Facebookpagina van Pop Up Park 055.
Nu is het weer tijd voor nieuwe projecten.